Saturday, April 28, 2007

..:: The PasT neVeR to ReveAL ::..

i'm just want to share, what had i written on last 3 years. there's somthing secrets beyonds this.Every time i read it, it just like theres somthing that energize me back.yyea.. of course everyone has such this thing.


1 Syawal menjelma lagi,
penantian syawal bagai tidak bermakna lagi.
Pergimu membawa sepi 2001,meninggalkan memori.
Ketika ku alpa di atas keriangan yang memukul di balada hatiku.
Kunantimu 1000 erti, kerana dirimu membawa ku kedalam dunia realiti hidupku.
Kau mengajarku batasan hidup
kau tunjukkan tuhan sebenar yang murni penuh seni.
Kau bawakan diriku jauh dari kancah dadah..
kancah kerosakan.
waktu itu aku tersangkut di dalam secangkir telunjukmu.
kuingin terus menghirup kemanisan itu
ku nantikan Syawal ini dengan penuh makna agar dapat ku kongsi kemanisan itu.
Setelah sekian lama kau menghilang diri demi sinar dan harapan hidupmu.
tapi....
apa dosaku ?
Belum sempat sepurnama bersama, kau pergi menyahut panggilan Illahi.
Sungguh kukesali..
tak dapat kuharungi.
Aku x sempat pohon maaf atas kesilpanku..
ku impikan hidup yg lebih bererti sebaik sahaja Syawal itu...
Di saat itu..
aku bertanya, apakah semua ini..?
sewaktu talkin, dan yasin untukmu..
aku..?
er..x kusempat berterimakasih atas apa kau bantu..
sewaktu aku perlu di hina..dicaci.
kerna trsangkut disarang penuh kekejaman..
Kau datang berikan bantuan..
kau mengajarku berkasih..
x semudah bicara..
aku...
Kini, aku masih terambing..
aku nyimpang dr ape kau tunjukkn.
aku x jejaki semua yg ko jejakkan...
Hatiku beku dalam menemui tangga harapanmu..
Aku yakin..
aku akan teruskan impianmu..
kerna ku sudah dapat merasa kemanisan telunjukmu..
Namun, segalanya hanya mimpi..
jikaku tanpa dorongan dan semangatmu..
Hadirlah dalam mimpiku..
kerna aku belum temui penggantimu..
Dari rintihan hati ini..
untuk arwah .............
AL-FATIHAH.......amin..
till then.. i know, its long...and me, myself, can't remember when or the date i wrote this. Maybe its about the year on 2004. But, why i wrote this?
I know.. Just me n Allah.. :)

No comments:

Post a Comment

i am typing...

New Premium Post

Pesanan untuk muslimah yang ingin berkeluarga

“Wahai anakku! Kalaulah wasiat ini untuk kesempurnaan adabmu, aku percaya kau telah mewarisi segala-galanya, tetapi ia sebagai peringatan u...