Friday, January 25, 2013

Rahsia Kebahagian Hidup Imam Hasan Al-Basri

Bismillah.

Sedang saya menunggu rakan serumah bersiap untuk ke kuliyah, saya mengambil kesempatan untuk dengar. Tup.Tup. IKIM.fm sedang keudarakan slot dari KH. Abdullah Gymnastiar. Perkongsiannya :

"Imam Hasan Al Basri pernah menyebutkan Rahsia Kebahagian Hidup nya 

1. Aku sedar bahawa tugasku untuk beramal tak mungkin ditunaikan orang lain maka aku sibukkan diri melakukannya.

2. Aku sedar bahawa kematian itu adalah benar maka aku persiapkan diri menghadapinya. 

3. Aku sedar bahawa rezekiku tak akan diambil orang maka hatiku menjadi tenang. 

4. Aku tahu bahawa Allah selalu menatapku maka aku malu melakukan maksiat dihadapan-Nya".

Kawan pembaca, semoga hati korang sentiasa tenang menjalani kehidupan di bawah redha dan rahmat Allah. =)

in shaaAllah.

No comments:

Post a Comment

i am typing...

New Premium Post

Pesanan untuk muslimah yang ingin berkeluarga

“Wahai anakku! Kalaulah wasiat ini untuk kesempurnaan adabmu, aku percaya kau telah mewarisi segala-galanya, tetapi ia sebagai peringatan u...